Speedwaymatchen mot Lejonen den 27/9 är flyttad till 4/10
Klicka här för information
0

Om jag bokar en resa, hur betalar jag?

Hos oss har du som privatperson två alternativ att betala din resa, Swish eller Swedbank Pay.
Alla priser på hemsidan är inklusive moms och angivna i svenska kronor.
Du har rätt till 14 dagars ångerrätt på inköpt resa, givet att du ångrar köpet innan avresan.
Detta gör du antingen via vårt kontaktformulär eller genom att ringa oss på 016-13 20 00.
Se även våra villkor, klicka här.

Företag och föreningar kan även betala via faktura.

Har ni resegaranti?

Vi har resegaranti hos Kammarkollegiet. Att vi har resegaranti innebär att du kan få ersättning om någon del av din paketresa eller sammanlänkade researrangemang blir inställd om vi skulle drabbas av insolvens.
Se mer information här.

Var hittar jag villkor för de resor jag bokar hos er?

Du finner svar på de vanligaste frågorna om Stockholmsbussen, Mässbussen och Konsertbussen här!

Mitt innebandylag behöver hyra en buss under en hel säsong, går det?

Javisst! Vi skräddarsyr gärna avtal för både lag och hela föreningar. Använd kontaktformuläret här för att beskriva hur ert behov ser ut så återkommer vi med ett förslag på lösning.

Jag skulle vilja arbeta som busschaufför, finns det jobb hos er?

Fler och fler åker buss med Tuna Trafik och vi behöver förstärka med fler duktiga busschaufförer. Läs mer här!

Jag vill åka till Mall of Scandinavia, måste jag byta buss på vägen?

Nej, vi kör hela vägen till Mall of Scandinavia, så du kan lugnt sitta kvar!

Jag vill åka till ett resmål som inte finns med på er websida, går det?

Säkert! Vi löser det mesta, fyll i ditt önskemål i vår bokningsförfrågan så ser vi vad vi kan göra.

Vi är ett stort sällskap, får vi plats på er buss?

Vi har flera olika bussar som rymmer från 22 till 61 personer. Hör av dig med en förfrågan så ser vi till att anpassa fordonet efter ert behov!

Vår resegrupp skulle vilja åka vidare efter en timme på slutdestinationen, kan bussen vänta kvar?

Våra egna resor har ibland fasta hålltider för avgångar. I andra fall kan vi anpassa resorna efter era önskemål. Behöver ni kanske en buss under en hel helg på resmålet? Eller hämta upp fler resenärer på vägen? Beskriv era önskemål så utförligt som möjligt i er förfrågan så ser vi till att hjälpa er.  

När stannar bussen på respektive hållplats?

Information och tidtabell hittar du genom att klicka på resan här på vår webbsida.

Hur anpassar ni resorna under pandemin?

Du hittar aktuell information här: https://tunatrafik.se/om-foretaget/covid-19/

Vår resegrupp har mycket bagage, kan vi vara säkra på att få plats med allt?

Tuna Trafik har två släp som kan bokas om det krävs extra packyta utöver bussens bagageutrymme.

Är era bussar miljövänliga?

De bussar vi har idag har antingen Euro6-klassning eller motsvarande. Det gör att de lämnar ett mycket lägre miljöavtryck än tidigare generationers bussar. Räknat på bränsleåtgång för varje passagerare per kilometer blir det redan vid halvfull buss mycket lägre än om det jämförs med bil som har förbränningsmotor.

Mitt barn ska åka buss till skolan, hur gör jag?

Läs mer om skolskjuts här.

Våra bästa restips